Siirry sisältöön
Tutustu laajaan vaihtoautovalikoimaan!
Varaa huolto
Siriusway
Siriusway
Siriusway
Siriusway

Täyssähköinen Renault Kangoo nostaa rimaa pienten pakettiautojen sarjassa.

Sen E-Tech 100% Electric -malliston WLTP-toimintamatka on jopa lähes 300 kilometriä. Blue dCi -mallit puolestaan tarjoavat malliston muiden erinomaisten ominaisuuksien lisäksi nykyaikaisen ja kustannustehokkaan dieselvoimalinjan.

km

Toimintamatka sähköllä

min

Arvioitu DC-pikalatausaika (10-80 %)

Kaikki uuden Renault Kangoon mainiot ominaisuudet

  • ”Open Sesame by Renault” eli mahdollisuus avata sivulla 1,45 metrin levyinen aukko auton kylkeen lastaamista ja purkamista varten (saatavilla E-Tech L1 -malleihin).
  • Uusi Easy Inside Rack eli tavaratilan kattoon sijoitettu teline pitkille tavaroille.
  • Tavaratila on L1-malleissa 3,3–3,8 kuutiometriä kokoonpanosta riippuen ja L2-malleissa lähes kuutiometrin suurempi. Kantavuutta on koripituudesta ja käyttövoimasta riippuen 550 kg:sta aina lähes tuhanteen kilogrammaan saakka.
  • Monikäyttöisyyttä lisää kolmen istuimen ohjaamoversion keskimmäisen istuimen eteen taitettava selkänoja, minkä jälkeen käytössä on liikkuva toimisto. Ohjaamossa on lisäksi paljon säilytyslokeroita, joihin mahtuu tavaraa yhteensä lähes 60 litraa.
  • Ohjaamoon on saatavana Renault Easy Link -multimediajärjestelmä, johon kuuluu 8-tuumainen kosketusnäyttö.
  • Kuljettajaa avustavia lisä- tai vakiovarusteena saatavia järjestelmiä uudessa Kangoossa ovat mm. digitaalinen taustapeili, edistyksellinen hätäjarrutusavustin, mukautuva vakionopeudensäädin, perävaunun ajonvakautus ja sähköinen käsijarru.

Akkuteknologia

Renault on yhdistänyt Kangoo E-Tech 100% electric -malliin kaiken sen osaamisen, minkä se on kerännyt sähköautoista yli kymmenen vuoden aikana. Autossa on täysin uusi litiumioniakku, jonka käytettävissä oleva energiakapasiteetti on 44 kWh. Virallisen WLTP-normin mukainen toimintamatka on jopa 285 kilometriä, mikä tuo käyttäjälle mielenrauhan virran riittävyydestä päivän ajoihin. Ajoakku on sijoitettu auton alle niin, ettei se pienennä matkustamoa tai kuormatilaa.

Moottori ja ajotila

Täysin uuden Kangoo E-Tech 100% electricin sähkömoottori kehittää 90 kilowattia ja 245 newtonmetrin vääntömomentin. Suurin vääntömomentti on käytettävissä heti liikkeelle lähdettäessä, joten eteneminen on joustavaa ja miellyttävää kaikissa tilanteissa.

Tavallisen ajotilan vaihtoehtona on Eco-tila, jossa suurinta tehoa ja nopeutta rajoitetaan. Se on parhaimmillaan kevyillä kuormilla ja sen avulla toimintamatkan optimointi on vaivatonta. Kuljettaja voi valita mieleisen kolmesta regeneroivasta jarrutusvoimakkuudesta.

Kaksi erilaista latausta

Kangoo E-Tech 100% electriciin on saatavissa kaksi erilaista laturia tarpeen mukaan. Vakiona on 22 kW tehoinen kolmivaihevirtaa vastaanottava laturi, joka sopii kaikenlaisiin talouksiin.

Lisähintaan on saatavissa 80 kW tehoinen pikalaturi, jota käytettäessä ajoakkuun saa noin puolessa tunnissa riittävästi virtaa jopa 170 kilometrin ajoon. Ajoakku on aina nestejäähdytetty.

Kylmälläkin säällä

Renault on halunnut varmistaa, että toimintamatka pysyy mahdollisimman vakiona kaikissa olosuhteissa. Sen takia Kangoo E-Tech 100% electricin ilmastointilaitteen yhteydessä on lämpöpumppu. Se toimii parhaimmillaan lämpötilan ollessa 15 pakkas- ja lämpöasteen välillä eli Suomessa suurimman osan vuotta. Suomeen sopivia muita saatavilla olevia varusteita ovat mm. lämmitettävä tuulilasi, etuistuimet ja ohjauspyörä.

Kangoo Blue dCi-mallisto: Teho 95-115 hv, keskikulutus 5,7-5,8 l/100km, CO2 149-152 g/km (WLTP). Maksimikantavuus 510-930kg